تاکید فرماندار شهرستان بهبهان بر نقش کلیدی فنی و حرفه ای در اشتغال زایی

فرماندار شهرستان بهبهان در دیدار با مدیرکل فنی وحرفه ای استان خوزستان بر نقش کلیدی فنی و حرفه ای در اشتغال زایی تاکید کرد.
کد خبر : 6328
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹

بهبهان آنلاین:

فرماندار شهرستان بهبهان در دیدار با مدیرکل فنی وحرفه ای استان خوزستان بر نقش کلیدی فنی و حرفه ای در اشتغال زایی تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان، صبح امروز مورخ یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳، سید ولی‌الله موسوی، فرماندار شهرستان بهبهان در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در دفتر فرمانداری بهبهان، بر اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان بهبهان تأکید کرد.

موسوی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در شهرستان بهبهان، گفت: نیاز اساسی ما در حال حاضر، تقویت بخش فنی و حرفه‌ای است چرا که این بخش نه تنها به ما کمک می‌کند تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کنیم، بلکه مسیر رسیدن به اشتغال پایدار را نیز هموار می‌سازد.

وی همچنین بر اهمیت تطابق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نیازهای روز بازار کار تأکید و افزود: در دنیای رقابتی امروز، کسب‌وکارها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و نیازمند نیروی کار ماهری هستند که بتوانند با دانش و مهارت‌های به‌روز، در این رقابت موفق باشند.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه کسب‌وکارها به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌روند، افزود: با توجه به روند حرفه‌ای شدن کسب و کارها، لازم است سیاست‌گذاری‌های استان و شهرستان بهبهان به سمت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شود چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سریع‌ترین راه برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

موسوی در پایان بر اهمیت ایجاد مشاغل کم سرمایه‌ای با درآمد مناسب تأکید کرد و گفت: اصل این است که مشاغلی راه اندازی شود که هم نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نداشته باشند و هم درآمد مناسبی را برای افراد ایجاد کنند از این رو با حمایت از فنی و حرفه‌ای و توسعه این مجموعه امکان اشتعالزایی جوانان افزایش یافته و نرخ بیکاری در شهرستان کاهش میابد.

در این دیدار، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان نیز بر آمادگی این اداره کل برای همکاری با شهرستان بهبهان در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.