سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان:

تدریس رشته های مختلف هنری در منازل و مراکز غیر مجاز ممنوع است

ذکر این مهم لازم است که تدریس هنر توسط پیشکسوتان متعهد علی رغم اعتماد و اعتقاد نگارنده به این سرمایه های بی بدیل در منازل توسط جمعی از این عزیزان پایان یافته و این بزرگواران میتوانند با عقد قرارداد رسمی با مراکز رسمی دوره های آموزشی خود را در مراکز دلخواه برگزار نمایند.
کد خبر : 5579
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۴۱
تدریس رشته های مختلف هنری در منازل و مراکز غیر مجاز ممنوع است

بهبهان آنلاین:

قابل توجه خانواده ها و علاقه مندان یه فراگیری رشته های مختلف هنری:

تدریس رشته های مختلف هنری در منازل و مراکز غیر مجاز ممنوع می باشد

فراگیری هنر و اموزش رشته های مختلف هنری نیازمند ایجاد زیرساخت ها و مراکز آموزشی و همچنین تربیت هنرآموزان توانمند خواهد بود.

شهرستان بهبهان با توجه به علاقه مندان بیشمار رشته های مختلف هنری دارای مراکز رسمی و دارای مجوز تحت عنوان آموزشگاه آزاد هنری در رشته های تجسمی ،موسیقی ، نمایش و هنرهای زیبا می باشد.

بی تردید صدور مجوز فعالیت در زمینه آموزش طی فرایند تخصصی با اثبات اهلیت و صلاحیت فنی و فردی و همچنین بررسی کارشناسانه محیط های متقاضیان صورت می گیرد.
تمامی این مراحل به علت اهمیت مقوله اموزش و تعهد متولیان امر فرهنگ و هنر به حق و حقوق هنرجویان و خانواده ی این عزیزان می باشد.
بی شک صدور کارت صلاحیت فنی و فردی تدریس و الزام به اخذ ان توسط مدرسین آموزشگاه ها به جهت امنیت خاطر خانواده ها و همچنین جلوگیری از بی راهه رفتن علاقه مندان می باشد.
شوربختانه طی سالیان سال علی رغم مقابله جدی با مراکز غیر مجاز شاهد اموزش رشته های مختلف هنری درمنازل توسط افراد مختلف هستیم. که با تاکید مسئولین ذی ربط به زودی به صورت جدی با افرادی که در منازل و مراکز غیر رسمی اقدام به اموزش هنر مینمایند برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

علی رغم اموزش های شهروندی و روشنگری های صورت گرفته در خصوص بروز اسیب های جبران ناپذیراجتماعی و لطمات روحی و روانی که سلامت هنرجویان را تهدید میکند شاهد مراجعه خانواده ها به منازل و مراکز غیر مجاز هستیم که این امر میتواند علاقه مندان به هنر را در مسیر اشتباه و بی سرانجامی هدایت کند.

حضور علاقه مندان و توجه جدی و مطالبه جمع کثیری از خانواده ها جهت برخورد با افراد که درمنازل و مراکز غیر مجاز اقدام به آموزش مینمایند رشد روز افزونی دارد و در همین راستا با دو مرکز و ۳ منزل شخصی برخورد قانونی صورت گرفته است.

روی سخن باخانواده های محترمی است که بدون توجه به تابلو و شناسنامه صلاحیت فنی اقدام به ثبت نام فرزندان خود میکنند:
هنر و فراگیری هنر سرگرمی نیست
انتخاب مسیری است برای فرزندان شما که میتواند محرک رشد و پیشرفت انها و بازدارنده هرگونه پلشتی باشد
پس با یک انتخاب نادرست اینده فرزندان خود را با خطر جدی تهدید نکنید.
اموزشگاه های ازاد هنری با الزام و اخذ کارت صلاحیت فنی برای مدرسین بر اساس طرح درس به صورت اکادمیک و بسیار قانونمند در محیطی با نظارت تخصصی اقدام به جذب هنرجو مینمایند
که هیچکدام از این مراحل فرایند آموزش در منازل و مراکز غیر مجاز مشاهده نمیشود.
صدورگواهی رسمی پایان دوره توسط مراکز رسمی که در سال ۱۴۰۲ منجر به کمترین اهمیت ان اختصاص وام کم بهره تحت عناوین محتلف میباشد از مزایای اموزش در مراکز رسمی می باشد.

تسهیلات و نرخ گذاری قانونمند و یکپارچه و رعایت حقوق هنرجویان از دیکر مزایای فراگیری هنر در نراکز رسمی می باشد و موارد متعدد دیگر که از حوصله ی این نوشتار خارج است.

در پایان از خانواده های محترم تقاضا داریم برای فراگیری هنر به منازل و مراکز غیر رسمی مراجعه ننمایند و اینده هنری فرزندان خود را مورد تهدید قرار ندهند.

ذکر این مهم لازم است که تدریس هنر توسط پیشکسوتان متعهد علی رغم اعتماد و اعتقاد نگارنده به این سرمایه های بی بدیل در منازل توسط جمعی از این عزیزان پایان یافته و این بزرگواران میتوانند با عقد قرارداد رسمی با مراکز رسمی دوره های آموزشی خود را در مراکز دلخواه برگزار نمایند.
رجا واثق داریم تک تک هنرمندان دلسوز برای اینده هنر این دیار از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

مهدی شجاعی
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.