پایان مهلت دادستان بهبهان به دانشکده علوم پزشکی برای بیان اقدامات انجام شده در برخورد با پدیده شوم زیرمیزی پزشکان

برهمین اساس و طبق صورتجلسه تنظیم شده  درصورت استنکاف خاطیان از قانون، سیاست های تنبیهی و لغو پروانه طبابت در انتظار آن ها خواهد بود.
کد خبر : 3535
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 14:09
پایان مهلت دادستان بهبهان به دانشکده علوم پزشکی برای بیان اقدامات انجام شده در برخورد با پدیده شوم زیرمیزی پزشکان

بهبهان آنلاین:

دوم تیرماه پایان مهلت یک ماهه دادستان بهبهان به دانشکده علوم پزشکی برای اعلام اقدامات انجام شده برای برخورد با پدیده شوم زیرمیزی برخی پزشکان است.

برهمین اساس و طبق صورتجلسه تنظیم شده  درصورت استنکاف خاطیان از قانون، سیاست های تنبیهی و لغو پروانه طبابت در انتظار آن ها خواهد بود.

پدیده زیرمیزی گرفتن توسط برخی پزشکان متاسفانه یکی از معضلاتی است که موجب فشار به بیماران و همراهان آن ها در مراکز درمانی بوده که اعتراضات زیادی را در پی داشته و مدتی است از سوی مطالبه گران و رسانه های بهبهان و شخص دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان بعنوان یک مطالبه جدی در حال پیگیری است.

پایگاه خبری بهبهان آنلاین، از دکتر احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی وسایر متولیان متولی حوزه سلامت درخواست می کند با تعیین وقت در خصوص پدیده شوم زیرمیزی و اقدامات انجام شده از سوی این دانشکده برای پیشگیری و برخورد با این پدیده شوم پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشد

برپایه گزارش بهبهان آنلاین، پدیده زیر میزی مورد توجه مسئولان کشوری نیزهست و مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در همین زمینه گفت: مردم می‌توانند هرگونه اضافه پرداختی یا درخواست برای مبلغ اضافی از سوی پزشکان را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و مطمئن باشند که پیگیری می‌کنیم.

علیرضا رحیم‌نیا در مورد پدیده زیرمیزی و تخلف معدودی از پزشکان افزود: تعداد پزشکانی که ممکن است درخواست زیر میزی کنند، نسبت به جمعیت جامعه پزشکی بسیار محدود است و توسط معاونان درمان دانشگاه‌ها و سازمان نظام پزشکی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 

وی اظهارداشت: پدیده زیرمیزی بیشتر به همکارانی مربوط می‌شود که جراحی‌ها را انجام می‌دهند؛ مردم باید بدانند که بهترین راهکار، محدود کردن فعالیت این افراد است. ما در بیشتر رشته‌ها پزشکان خوشنامی داریم که اعمال جراحی را با تعرفه‌های دولتی انجام می‌دهند و بیمار هزینه اضافی پرداخت نمی‌کند.

 

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تصریح کرد: هموطنان می‌توانند گزارش موارد را به داخلی ٥ سامانه ١٩٠ اطلاع دهند. این سامانه توسط اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان، رصد می‌شود.

 

رحیم‌نیا اظهارداشت: مردم می‌توانند هرگونه اضافه پرداختی یا درخواست برای مبلغ اضافی را به این سامانه اطلاع دهند و مطمئن باشند که ما پیگیری می‌کنیم. خاطیان علاوه بر اینکه هزینه اضافی را باز می‌گردانند به تعزیرات نیز معرفی می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

  • جدید
  • محبوب